neděle 4. listopadu 2012

Čajové menu

Dnes je den jako stvořený pro čajové menu. Venku je pošmourno a čaje k tomuto podzimnímu období neodmyslitelně patří. Alespoň pro mě.



Každý rok na podzim s oblibou vytahuji tento starý čajový servis Haas & Czjzek z dob první republiky. Je to takové malé rodinné dědictví, které mi zpříjemňuje moje čajové sedánky. Je to zkrátka nadčasová klasika, která nikdy nezestárne. A u nás doma opravdu nezahálí. Nemám ráda "pracholapky", takže čajový servis se stále v akci.





Japonská čajová souprava se čtyřmi malými miskami je rovněž mojí oblíbenou, slouží především k popíjení jasmínového čaje, který miluji. Ten se totiž nepije, ale usrkává :-) Ale když mám náladu, udělám si do ní klidně i meduňkový čaj.






 A co Vy? Jak jste na tom s čaji? A jaký máte nejraději? Já kromě jasmínového čaje miluji rooibos, který skladuji v této celkem velké čajové krabičce, se kterou si vždycky zajdu do čajovny a nechám si dosypat další voňavou dávku, protože sypané čaje mám nejraději. Nerada si luhuji v čaji i papír :-)





A na závěr této malé čajové seance ještě jeden tip na dechberoucí porcelánovou čajovou soupravu zn. Thun. Je naprosto dokonalá, tedy až na tu cenu. Ale řekněte sami, kdo by ji nechtěl mít doma? Zdroj




A ještě na něco bych zapomněla ...... ruku v ruce s šálkem dobrého čaje jde i pěkná kniha, která dělá tu čajovou pohodu ještě dokonalejší. No ne? Není nad to, udělat si odpoledne malou siestu (tedy pokud to okolnosti dovolí) a začíst se do pěkné knihy nebo si jen tak listovat a kochat se.

 To, že mám doma knihy uzavřené v policích ještě neznamená, že je nemám ráda. Jde nejen o design, ale tak trochu i o praktičnost a funkčnost



  Jedna z mých nejoblíbenějších knih, kterou si ráda listuji právě nad šálkem lahodného čaje, je kniha Perspektivy, kterou napsal Ing. arch. Zdeněk Fránek, architekt, kterého mám velice ráda. A potom taky kniha Fotografie od skvělého fotografa pana Jiřího Havla.



 Knihu Perspektivy jsem dostala loni od manžela jako dárek k narozeninám i s věnováním a osobní návštěvou u pana Fránka. Pro mě zážitek, na který se nezapomíná.




 Z jeho staveb, které obdivuji, mám velmi ráda rodinný dům na Červeném kopci v Brně. Je prostě okouzlující.



A přidávám i tip na zajímavou knihovnu.

 Police na knihy, připomínající strom. Navrhl Sebastian Errazuriz  a nazval ji Metamorphosis.
Zdroj 


 
Tak tohle malé čajové menu je tímto u konce. Přeji Vám všem pěkné a pohodové nedělní odpoledne s šálkem dobrého čaje a  pěknou knihou v ruce.

Žádné komentáře:

Okomentovat