úterý 29. ledna 2013

Pomaloučku, polehoučku

S blížícím se datem 15.2.2013, kdy pro naše tělo  nastává biologické jaro, se pomalu začínám přelaďovat do jarního období, i když je stále zima. A doufám, že ještě chvíli bude, protože zimní dovolená je teprve před námi. Nicméně už i já jsem sklidila oschlé větvičky a nahradila je živými květinami. K těm prvním poslům jara určitě patří hyacint.




S barvami to ani na jaře nepřeháním :-) Bílou a černou dokonale oživí zeleň květin. A jako každý rok na jaře přidám něco malinko hnědé. Tenhle slepičí páreček je již dlouhou dobu stálicí jara. Koupila jsem je několik let nazpět v Bella Rose.  Co asi tak zvědavě vyhlíží? Že by to jaro?





A i když už malinko jarně, tak stále v zajetí zimy. Křehká krása květin ve skle.



Náš obývací kout na přechodu zimy a skoro jara.  Nic moc se nemění a přece tu jemnohmotnou změnu vnímám. Líbí se mi barevné interiéry vkusně oděné do barev, ale ne doma. Jako barevný akcent mi stačí zelená živá květina. Mimochodem zelená je barvou dynamického jara a v pentagramu náleží prvku dřeva. Symbolizuje rozpínající se energii a sílu probouzejícího se jara. Je to přímo expanze energie, kterou lze přirovnat ke klíčímu semínku, ze kterého vyroste strom. Mimochodem až tyto hyacinty vykvetou, budou bílé :-)



Tak nezapomeňte! 15.2.2013 pro nás nastává biologické jaro.
Všem přeji krásný týden.




10 komentářů:

  1. To som nevedela, že 15.2.! Zelenobiela kombinácia je najkrajšia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je tomu tak podle tradiční čínské medicíny. Se zelenou musím opatrně, ale taky se mi líbí :-) Díky za návštěvu!

      Vymazat
  2. Jé, Baru, a my ještě pořád máme stromeček - až do Hromnic - nějak mi ta letošní zima vyhovuje :) pomalu uklízím Vánoce a teprve zdobím zimně :)
    Mimochodem, můžu se zetat na interpretku hudby na Vašem blogu? Moc se mi líbí - super navozuje pohodu.
    Krásné zatím ještě zimní dny.
    Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě zima taky vyhovuje :-) o víkendu jedeme lyžovat, tak snad se to všechno nerozpustí. Interpretka je Lana Del Rey a song Born to die. Pěkný večer.

      Vymazat
  3. Jé, to je krásný příspěvek a relaxující po angličtině. To jsem nevěděla, že už 15.2.nastává biologické jaro.To už tedy začnu klíčit řeřichu.Nebo to znamená,že si musíme něco hezkého jarního koupit na sebe?Máš moc hezké bydlení,ten servírovací stolek vypadá fakt dost dobře.Jinak bych pipky dala kousek dál od toho hyacintu, protože jaro nevyhlíží,oni vyhlíží,kde by ho zobly,ha ha.Děláte ještě později nějakou jarní výzdobu?Jinak se mi líbí už ten název jaro,jako začátek jména Jaroslav........Hezký večer.Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, zcela ideální je kombinace uvedených variant :-)Já už mám oboje, nový outfit i naklíčenou řeřichu :-) Později dělám už jen sřízlivou velikonoční výzdobu, ta se vlastně moc neliší. Pro mě jarní výzdoba = květiny, takže kupuji jak rostlé tak řezané.

      Vymazat
  4. A tvá nejoblíbenější jarní květina?
    Máš pravdu, ideální je oboje.Bude řeřicha i outfit.A květiny už pak můžeme i dostat...Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hyacint a tulipány. Jinak si ráda kupuji řezané gerbery, alstroemérie nebo frézie, ty úžasně voní. Obvykle stačí jeden proutek a nadělá spoustu parády.

      Vymazat
  5. Jéj, u vás už je lehoučké jaro, to je krása! Slepice jsem ještě nevytáhla, ale potřebu květin mám enormní:-). To o biologickém jaru jsem tedy nevěděla a zelená mi doma stačí jak píšeš, třeba jen na květinách;-). Hezký večer Baru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, pomalu, ale jistě i slepice už spatřily světlo světa :-) Nicméně to moc nehrotím. Díky za návštěvu a Tobě nápodobně klidný a pohodový večer.

      Vymazat