sobota 23. února 2013

Dnes trochu Itálie

Nejen derokace dělají útulný domov domovem. Jsou to i vůně a hlavně ty, které se linou z kuchyně. A můžete být klidně minimalista, ale prostřená tabule, rodina pospolu (alespoň o víkendu) dělá domov domovem. Ne nadarmo se říká, že láska prochází žaludkem. Mám doma tři chlapy, tak o tom něco vím. Vařím ráda z mnoha důvodů a jedním z nich je fakt, že společné stolování vytváří to nepostradatelné útulno a teplo domova, i když na stole nemáte zrovna spoustu zbytečností nebo jak já říkám pracholapek. Dnes k obědu italská klasika - z a p e č e n é  g n o c ch i.  Recept jsem dělala podle Apetitu, ale upravila si malinko podle sebe. Zdravé to sice až tak není, ale chutnalo to báječně!


Italskou kuchyni máme celkem rádi. Nemusí to být teda zrovna pizza, ale gnocchi, těstoviny, saláty, ryby a mořské plody ano. Jídlo je to hodně syté, já je ještě vylepšila slaninou, však jednou za čas to neuškodí, ne? A teď už recept.



 POTŘEBNÉ PŘÍSADY 

1 lžíce olivového oleje,
1 větší cibule, 
1 červená paprika,
kousek slaniny,
3 stroužky česneku, 
480g loupaných rajčat,
1000 g bramborové gnocchi, nejlepší jsou ty od maminky doma dělané,
hrst bazalky,
100g mozzarelly,
sůl + pepř.

POSTUP PŘÍPRAVY

Slaninu nakrájíme na malé kostičky a restujeme, pokud je libovější, můžeme přidat lžíci olivového oleje. Potom přidáme na kostičky nakrájenou cibuli a červenou papriku, restujeme do změknutí asi tak 5 minut, potom přidáme na plátky nakrájený česnek. Opět krátce restujeme. Přidáme bramborové gnocchi. Dají se koupit již hotové nebo si udělejte doma, není to nic složitého. Já je dostala včera od mamky, které nás pěkně zásobuje, protože máme hodně brambor. Ale jinak si je dělám doma, kupované mi nechutnají. Dále přidáme loupaná rajčata a cca 10 minut povaříme, aby gnocchi změkly. Osolíme, trochu opepříme a přidáme bazalku. Nakonec posypeme nahrubo nastrouhanou mozzarellou a dáme zapéct. Já jsem vše dělala v jednou hrnci, který potom rovnou strčím do trouby. Pečeme na 180 stupňů maximálně 25-30 minut, podle toho jak Vám peče trouba. Zkrátka dokud sýr pěkně nezezlátne. 




Potom už jen stačí nalít si skleničku červeného a skvělý oběd máte na stole. Je to opravdu rychlé,  jednoduché a syté. Úspěch máte zaručen :-)


A co jste měli dnes dobrého Vy?

Foto © Barbora Grünwaldová  
Fotografie podléhají autorskému zákonu. 

17 komentářů:

  1. Barunko, pokud "láska prochází žaludkem", tak za takový oběd tě musí ti tví chlapi milovat do konce života .... vypadá to nádherně, děkuju za recept ..... budu muset zjistit, jak se dělají i ty domácí gnocchi, ty kupné mi taky moc nejedou .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, myslím, že moji chlapi doma rozhodně nestrádají :-) Domácí gnocchi jsou jednoduché, stejné těsto jako na bramborový knedlík. Já už to dělám od oka, nevážím.

      Vymazat
  2. já miluju společné stolování, a snažím se, aby takových chvil bylo co nejvíce. a výběr kuchyně - mňam, vypadá to velmi chutně a věřím, že to byl výborný oběd, a domácí gnocchi - dokonalost!
    u nás vlastně taky itálie - polévka minestrone.
    hezký víkend, bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, u nás se všichni sejdeme jen o víkendu, výjimečně v týdnu. Takže u nás si tyhle chvíle o to víc ceníme. Krásný víkend i tobě a díky za návštěvu!

      Vymazat
  3. Teda to vypadá skvěle.Díky za recept.A krásné stolování...Ty skleničky vypadají fakt dost dobře.Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, skleničky jsou úžasný, chci postupně dokoupit další. Gnocchi vyzkoušej, za chvíli máš super jídlo :-) Apetit má celkem dobrý recepty. Pa

      Vymazat
  4. Díky za recept! Se strávníky a vařením to máme podobné. A taky s italskou kuchyní, občas si její recepty taky obohacuji slaninkou. My dneska lososa s bramborovou kaší a brokolicí v páře, naše oblíbená klasika. Hezkou neděli!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lososa máme taky moc rádi a nejraději z parního hrnce. Tobě též příjemnou neděli a jsem zvědavá na ten nový potah na křesílko! :-)

      Vymazat
  5. Děkuji za recept, určitě vyzkouším. Máš to krásně naaranžované... My dnes pečené kuře na bylinkách. Baru, hezkou zasněženou neděli. Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, tak dneska jsme měli oběd stejný :-) Měj se prima!

      Vymazat
    2. Baru, poradila byste, jak děláte pečené kuře? Mám krásné, domácí, tak se mi na něj nechce plácat kupované koření - ,,Pečené kuře". Děláte ho nějak na bylinkách? Pečete v celku nebo naporcované?
      Děkuju a přeju pěkné jarní dny.
      Monika

      Vymazat
    3. Moni, tak pokud máš domácí kuřátko, tak bych jen osolila a máslo, tak dělám bio kuře a nebo takto jednoduše na zelenině http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=79326&user=50976

      Vymazat
    4. A výborné je i takto http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=64501&user=50976

      Vymazat
  6. Báro,
    mňam tohle bych si dala hned :-)
    Díky za nový recept :-)
    Jen bych k nim musela přidat pro ostatní ještě kousek masa.
    Já vařím prakticky každý den teplé večeře, protože mám doma také vděčné a hlavně hladové strávníky ;-)
    Já momentálně ujíždím na kuskusu a lososu. Tak kdyby jsi měla nějaký recept z této kategorie, sem s ním!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, lososa dělám nejraději na bylinkách a v páře. Jinak přidávám odkazy na pár receptů co mám na MMB, jak dělám lososa já:
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=72921&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=75088&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=76406&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=77427&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=82158&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=106443&user=50976
      http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=65155&user=50976
      Třeba tě něco zaujme :-) Děkuji za návštěvu a krásný den!

      Vymazat
  7. Dobrý den Báro, recept je opravdu rychlý a velmi chutný. Jen já jsem ho dělala na dvakrát:-)Při mé rychlosti jsem se přehmátla a z mrazáku vzala domácí tvarohové knedlíky, až jsem je přidala ke směsi tak mně to docvaklo, že jsou nějaké moc světlé.Dělám si do zásoby jak tvarohové tak bramborové knedlíky ale oboje jako malé kuličky.Kupodivu i s těmi tvarohovými to bylo dobré. Rodině moc chutnalo ale už s bramborovými:) Děkuji za recept a pěkné dny .Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, teď jste mě pobavila :-) Ale hlavně, že chutnalo! :-) Děkuji za návštěvu a mějte se fajn!

      Vymazat