sobota 2. listopadu 2013

Nehledám, nacházím ...

Název výstavy, který mě hned zaujal, když jsem koukala co nového se děje v Domě umění města Brna. Mám ráda tyhle výstavní prostory, tak čas od času sleduji, co se tu děje. Netypická výstava zachycuje velmi zajímavou práci rakouského umělce Martina Raspa. Přiznám se, že jeho jméno mi až do teď nic neříkalo, ovšem výstava předčila moje očekávání. Galerie Jaroslava Krále, ve které výstavu můžete najít není velká, přesto jsem tam strávila celou hodinu! Nemohla jsem se nabažit. Součástí výstavy je i doprovodné video, kde můžete nahlédnout do umělcova ateliéru. Pro někoho bude možná ateliér silné slovo, spíš působí jako jedno velké skladiště, ale když kouknete, z čeho Martin Rasp tvoří, není se co divit. Používá předměty, které už dosloužily a skládá z nich nádherné obrazce a koláže. Vetšinu z nich si dovedu představit, že mi visí doma. No koukněte se sami. Fotek jsem pořídila spoustu, tak snad Vás nebudou nudit, protože mě výstava učarovala. Trvá do 10.11.2013 a vřele ji doporučuji navštívit!







Nejvíc by se mi domů hodila tato postavička. Ale jak vidíte, tvoří opravdu z ledasčeho. Ohořelé dřevo, prázdné obaly, lahvičky, starý papír a šrouby. No není to úžasné?








 Inspirace na tvoření? Rozhodně se o něco takového pokusím, jen vych potřebovala to místo, kde bych mohla shromažďovat materiál :-)






Kultura přesně dle mých představ. Alespoň na chvíli jsem tak ukojila svoji touhu po umění a jako sladkou tečku jsem si jako správný kavárenský povaleč, dala ristretto v restautaci Leporelo, která je součástí Domu umění. A bylo fakt jako v Itálii.

Krásný sobotní podvečer  a nezapomeňte,
že na Anunku právě probíhá soutěž o krásnou knížku!

4 komentáře:

  1. Tak to je opravdu zvláštní výstava! Ale i takové k životu a umění patří.
    Baru, vidím, že jsi opravdu o víkendu relaxovala - chválím!
    Přeji Ti úspěšný a pohodový týden, i když teď už je to klasický sychravý podzim. A vánoce se blíží...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mě se strašně líbila! Relaxovala se dvěma piráty, takže to byla spíš nekončící šichta, protože jsem na ně byla celý týden sama, kromě čtvrtku, kdy jsem byla v práci :-) Sychravý podzim neva, baví mě zapalovat svíčky a vymýšlet nějaké dekorace. Pár už jich v hlavě mám, teď jen sehnat vše potřebné :-) Příjemný start do nového týdne, Jani!

      Vymazat
  2. Baru, z výstavy jsem nadšená... Škoda, že jsem tak daleko, jinak bych ji určitě ráda navštívila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem jásala, minimálně si zkusím nějaký obrázek vytvořit. Teď sháním nějaký zajímavý rám :-)

      Vymazat