sobota 24. května 2014

Never ending story ...

... aneb jak jsem zase natírala! Není tomu tak dlouho, co jsem renovovala dvě staré židle TON. No a protože počasí už je opravdu letní a nemusím čekat na to správné datum v kalendáři, vrhla jsem na renovaci další židle, co jsem o ní psala tady. Je to letitá židle z IKEA, ale je z masivu. Nechce se mi za každou barevnou změnu vyhazovat tisíce a tak jsem si nechala u profíků namíchat vytoužený odstín modré. Jenže ouha, skutečnost se od vzorníku malinko lišila a já měla naprosto přesnou představu. Takže mi nezbylo nic jiného než vytáhnout bílou a černou a požadovaný odstín si namíchat sama. Víte jak já to mám s barvami ... Jedinou, kterou na chvíli snesu (rozumějte dva týdny) je žlutá z jara a další mojí barvou je modrá. Je mi jedno jestli IN nebo ne, prostě ji mám ráda a už asi vím proč! Připomíná mi Řecko, které miluju a vlastně i moji svatbu, protože právě v Řecku mě pan Božský požádal o ruku a naše svatba, kterou jsme měli v Českém Krumlově na břehu Vltavy, byla taky tak trochu v řeckém stylu (ehm ... tedy modré židle a stoly, bílé ubrusy a kytka z ostružin). No a svatební cesta hádejte kam vedla? Čtrnáct dní jsme cestovali po ostrově Kréta. Resp. týden u moře, protože už jsme měli dvouletého Marťu a týden různě po ostrově. Což mi připomíná, že se blíží naše výročí! Tak tolik k modré. Tuhle barvu snesu v interiéru až do podzimu. Je to prostě barva léta a toho, co mám ráda. A tady je!







Tak co jí říkáte? Já si na ten chaos kolem stolu už zvykla a vyhovuje mi. I když mi někteří z vás posledně psali, že se jim víc líbila ta původní jednobarevná verze, tohle aspoň není nuda. A až mě to omrzí, vrátím zpět původní židle. Jenže jak já vezmu štětku do ruky, nevím, kdy skončit. 




A tak to ještě "odnesla" tahle dřevěná mísa. Je z lipového dřeva a původně byla namořená na černo. Ale používáním se na ní udělaly světlé fleky a já jsem si na ni vzpoměla právě včas. No a k mému modrému štěstí už chybělo vytáhnout jen loňské doplňky v modré barvě.




Několik modrých skleněných svícnů, váza a polštář, který jsem si loni upletla. A je vyletněno!







Jaká je vaše oblíbená barva léta a pustíte si ji i do interiéru? Užívejte si krásného počasí, tedy alespoň u nás na Moravě je letně a budu se na vás těšit příští týden u vaření.


Fotografie podléhají autorskému zákonu. Jejich užití bez mého souhlasu není možné.

22 komentářů:

  1. Hezké odpoledne Báro, tak si tak přemýšlím a asi žádnou barvu léta nemám. Možná žlutou a to ji snesu jen na citrónech jen jako oživení pro někoho studené bílé:)) S barvami jsem na tom dost bídně, ale vyhovuje mi to a neměnila bych:)) U Vás doma se mi ta modrá, ale líbí! Sekne ji to:)) Prima sobotní odpoledne, Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, to já důvěrně znám, ještě před nedávnem jsem na tom byla úplně stejně. Citróny dekoruju taky :-) K barvám prý musí člověk dospět věkem a asi to tak opravdu bude. Děkuju a přeju krásný víkend!

      Vymazat
  2. Je krásná! U nás sice zatím žádná sytá barva nepřevládá (maximálně duhová elita knížek v bílém pozadí a už mě taky začínají rušit, nejvíc mám nakloněno k žluté - hořčicové nebo zelené, ale i tak vždycky ty barvy utlumím i v létě. Ale začínám experimentovat s neonkami :-D takže v létě možná nějaké ta barva v detailu bude. Strašně se mi líbí ten podnos a lahvově zelená váza tu bych brala hned ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já po výrazném barevném akcentu toužila dlouho, ale žlutá je na mě too much :-) Tu snesu buď na kytkách nebo dekoracích, ale na druhé straně obýváku na knihovně mám obrázky a mísu ve žluto zelených barvách a už to tam mám tak třičtvrtě roku. Podnos je původně prkýnko a jestli myslíš tu malou zeleno modrou vázičku na něm, tak to je IKEA, asi 39 Kč a pořád ji mají :-) Díky!

      Vymazat
  3. Báro, tahle modrá je super, je to ta letní Řecká, přesně jak píšeš! Chaos kolem stolu mi připadá půvabný.
    Já mám barev doma dost na textiliích, ale jinak se držím zpátky, ono to pak alespoň líp vynikne.
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však tohle je moje naprosté letní maximum :-) Sama se divím jak se překonávám. Ale na podzim zase zalezu do té svojí šedočernobílé ulity. Díky a krásný víkend. Zítra už konečně zahradničím!

      Vymazat
  4. Plachty napnuty a může se vyplout do letního azúra:-) I když si moc modrou do domu, já nepouštím u tebe je tou pravou. Povedená atmosféra!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plnou parou vpřed! Teda u nás zrovna bouří, ale to k létu taky patří. Já zase jedinou modrou vezmu na milost. Děkuju ♥

      Vymazat
  5. Nooo, ja nemam ziadnu letnu farbu...ale donedavna som modru uplne neznasala...ale v poslednom case ju mozem...
    A tebe sa podarila velmi dobre modra...nie je to akvamarinova modra?
    Ja mam velmi nepekny odtien zelenej sedacky...je ale uzasne pohodlna, vyhovuje nam ergonomia sedacky a je kozena. Neda sa tam vela kombinovat...takze ziadne ine farby okrem bielej a sedej to neznesie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! A ano, všimla sis správně, je to taková akvamarínová modř :-) No já zase díky těm neutrálním barvám bych se klidně barevně mohla vyřádit víc, ale takto mi to bohatě stačí. A naše sedačka dostane letos nový kabát, tak už to taky bude jiné.

      Vymazat
  6. Ty vaše židle mě baví. Pěkná modrá. Taky jsem puntičkář na přesný odstín, tak to plně chápu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju pěkně :-) Já jsem naštěstí puntičkář jen na něco, třeba to, co si vezmu do hlavy, jinak ne :-) Krásný den!

      Vymazat
  7. Baru, já si říkala, když jsem koukla na nstagram, že už se blíží tyrkysově modrá na židli :-). Úplně Vás všechny vidím u stolu celou rodinku - pan Božský na modré židli, naprotí ty a kluci na širší straně stolu...mluvíte a jíte (spontánně, uvolněně)...prostě jako v Řecku. Mějte krásné, pohodové dny. Gabka PS: ta dřevěmí mísa má krásnou strukturu a v té barvě to úžasně vynikne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gabko, zasedací pořádek jsi odhalila správě :-) Děkuju a krásné dny!

      Vymazat
  8. Baru, teprve dnes se dostávám k přečtení blogů...:-) Modrá je úžasná a ta první fotka je nej! A já mám taky kolem stolu chaos, mám další "jinou" židli" ...:-) Jinak Krétu miluju, je tam všechno, slunce, moře, dobré jídlo, hory, příroda, historie ....Jela bych hned!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Modrá je nejlepší, to je jasný! :-D A Kréta je bez debat, i Rhodos je úžasný, hlavně to historické centrum. A ráda bych ještě na Skopelos. Byla bych zbalená do půl hodiny :-)

      Vymazat
    2. Tak se sbalíme? ...:))

      Vymazat
    3. Klidně! Jen co zjistím, proč se mi na blogových stránkách zobrazuje jen jeden poslední příspěvek :-)

      Vymazat
  9. Baru, to je nádhera! Musím konstatovat, že tato úprava interiéru je zatím nejlepší jakou jsi u Vás doma vytvořila. Strašně se mi to líbí! Ta tyrkysová nemá chybu! :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Baru, tak koukám, že už je pozdě. Já tu modrou vozím pro Tebe v autě už asi 14 dní :-) Ale ta moje je světlejší, Tvoje více tyrkysová. Krásně rozzářené to máš :-) Hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lejko, v pohodě. Já jsem natěrač, plechovka modré se určitě neztratí :-) Děkuju!

      Vymazat